k

środa, 2 grudnia 2015

Blogowanie nie jest łatwe.

Z pozoru. 
Bo przecież to nic trudnego wymyślić sobie nazwę bloga i zrobić ładny design. Tylko czy wtedy możemy się nazwać blogerami? Jedni powiedzą że tak a inni że nie. Moim zdaniem nie każdy kto założy bloga od razu stanie się blogerem. Bloger to osoba która prowadzi bloga z czystej miłości i pasji. Nie robi tego dla pieniędzy czy korzyści.
Wiadomo. Każdy kto prowadzi bloga już dłużej i nawet Ci co dopiero zaczynają wiedzą że początki są trudne. Dla mnie też one nie były proste. Musiałam wiele nauczyć się odnośnie pisanie tekstów czy dopracowanego wyglądu. Wszystkiego się nauczyłam z czasem. Owszem zdarzają mi się małe potknięcia ale biorę się od razu za poprawki.
Pomysł na bloga u mnie się wziął pod koniec tamtych wakacji. Chciałam zacząć czegoś nowego i nie za bardzo wiedziałam co. Moja koleżanka( za co jej dziękuję<3), podpowiedziała mi abym założyła bloga. Pomyślałam: czemu nie? Bo przecież lubię dzielić się czymś z innymi przeżyciami i lubię patrzyć jak coś co robię dobrze nie idzie na marne tylko odnosi sukcesy. Potem miałam kolejny problem. Jak mam się za to zabrać? Wymyśliłam banalną nazwę bloga którą z czasem zmieniałam na ,, Według Anny" Dlaczego tak? W większości zdań mam inne niż moi rówieśnicy. Jak coś mi się nie podoba to potrafię powiedzieć to prosto w twarz nie raniąc przy tym nikogo. Jak już miałam bloga i zmienioną nazwę to zaczął mi przeszkadzać moje tło. xD Proszę Was. Miałam jakiś motyw z ciastkami dlatego przy tej obecnie nazwie nie wyglądało to na poważnie. No i to był problem z którym borykałam się przez dobre dwa tygodnie. Nie mam odpowiednich warunków do opracowania grafiki. Ledwo co mi starcza na pisanie tekstów ( na urodziny kupuję nowe cudo technologii, na razie muszę się zadowolić tym co mam) dlatego postanowiłam się zwrócić z kimś o pomoc. I to jest najlepsze rozwiązanie dla tych co tak jak ja nie mają odpowiedniego komputera do pracy.
Dla tych co chcą założyć bloga polecam żeby sugerowali się tymi czterema zasadami:
1. Wymyśl oryginalną nazwę. 
2. Traktuj bloga poważnie. 
3. Postaraj się aby blog był przejrzysty. 
4. Pisz otwarcie. 
Wiem że dziś mamy początek miesiąca i miała być druga część serii #Anna pyta.. ale dziś go nie dodam.Chce w nim wykonać jeszcze kilka poprawek i go udoskonalić. Zostawiam Wam z waszymi wspomnieniami bloga. Czy dla Was też początki były trudne? Jakie lekcje odnośnie bloga najbardziej zapamiętaliście? Opiszcie mi to w komentarzu. :)

10 komentarzy:

  1. Dla mnie najtrudniejsze były pierwsze notatki. A dokładniej pierwszy post. Ciężko mi było się przełamać do ludzi. Teraz jest o wiele lepiej. I nie żałuję że założyłam sobie bloga. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hahaha... pamiętam swój pierwszy post, był bardzo nieudolny, jak tylko o nim sobie przypomnę to chce mi się śmiać, ale nie usunęłam go jak wiele blogerek to robi, pierwsze posty nadal u mnie widnieją, jako symbol, że też byłam początkująca i mimo, że mam prawie 100 obserwujących nadal nie uważam siebie, za jakąś wielką blogerkę, po prostu robię to, co lubię :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy post, opisuje najszczerszą prawdę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Blogowanie to o wiele poważniejsza sprawa niż się może wydawać :)

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z tobą w 100%

    u mnie grudniowy niezbędnik! zapraszam!
    nikolaa123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post! Ja można powiedzieć też dopiero co zaczynam choć bloga mam już półtorej roku to dopiero pół roku temu tak naprawdę zaczęłam traktować go poważnie. Najtrudniejsze jednak jest to by przyciągnąć do siebie czytelników, stałych czytelników.
    http://dominatt.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim zdaniem jeżeli mamy robić coś na siłę to nawet nie ma to najmniejszego sensu. Ciekawy wpis.

    http://itismytimee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie założyłem bloga bo wiem jak to jest się ciężko wybić w polskiej blogosferze. Może kiedyś założę kiedy będę miał więcej czasu? Dzięki za rady. Tego właśnie szukałem. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze najtrudniejsze są początki. :)

    Zapraszam:
    pozulablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń